تعجیل در فرج اقا گناه نکنیم...

گناه عامل دوری از حضرت

علت محروميت و مهجوريت مردم از وجودعنصری ومعنوی امامان معصوم (عليهم السلام)   بی لياقتی واعمال ناشايست آنها است ؛ اعمالی که قهرو خشم الهی را برمی انگيزد وتوفيق بهره گيری از برترين نعمت های الهی را سلب می کند. امام باقر (عليه السلام ) در اين باره می فرمايد :

اذَا غَضبَ اللهُ تَبارک وتَعالی عَلی خَلقِه نَهاناً عَن جَوارِهِم

هرگاه خداوند تبارک وتعالی برخلقش غضب نمايد ، مارا از مجاورت ايشان دور می دارد.

بی شک اعمال زشت ما ، ما را از خداو اوليای او دور می سازد. اما م زمان (روحی فداه) در يکی از توقيعات شريفشان به جناب شيخ مفيد اعلی الله مقامه در اين باره چنين نگاشته اند:

ما را از ايشان چيزی محبوس نکرده است مگر گناهان و خطاهايی که از ايشان به ما می رسد وما آن را ناخوش می داريم و از ايشان نمی پسنديم .

حضرت آيت الله بهجت دامت افاضاته در بيانی فرموده اند: اگر بفرماييد : چرا به آن حضرت دسترسی نداريم ؟ جواب شما اين است چرا به انجام واجبات و ترک محرمات ملتزم نيستيد؟او به همين از ما را ضی است . زيرا اورَعُ النّاس مِن تُورعُ عَن المُحرمات  ؛ پرهيزگارترين مردم کسی است که از کارهای حرام بپرهيزد . ترک واجبات و ارتکاب محرمات ، حجاب و نقاب ديدار ما از آن حضرت است .

برگرفته  و به نقل از پایان نامه سطح دو  (عوامل قرب و بعد به ساحت قدس مهدوی )

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.