عوامل ورود به عالم بقیه اللهی (معرفی کتاب)

باسمه تعالي


1- کتاب « عوامل ورود به عالم بقيت اللّهي » خواننده را متوجه موضوع بسيار حساسي در مباحث معرفتي مهدويت مي‌نمايد که لازم است عزيزان اگر مي‌خواهند به واقع نسبت به آخرالزمان و پايان تاريخ تحقيقي همه جانبه داشته باشند با دقت بسيار آن را دنبال کنند. زيرا به‌جاي بحث از «حوادث ظهور» به «قواعد ظهور» پرداخته است، تا معلوم شود حضرت در چه شرايطي قيام خواهند کرد و لذا زمينه‌اي فراهم مي‌کند که آن شرايط را بشناسيم و تا آن‌جا که مي‌توانيم آن شرايط را ايجاد نماييم.

2- مؤلف محترم در اين کتاب ابتدا معني حقيقت الانسان يا انسان کامل را گوشزد مي‌کند و سپس روشن مي‌نمايد به چه معني مقام واسطه‌ي فيض با شخصيت امامان اتحاد وجودي دارد و چگونه مي‌توان امامانh را به عنوان مظاهر مقام واسطه‌ي فيض در نظر داشت.

3- هنر اصلي اين کتاب تبيين مقام بقيت الله است که صاحب اصلي آن حضرت مهدي(عج)هستند و سعي دارد متذکر اين نکته باشد که تا اين مقام درست تبيين نشود و انسان‌ها در خود چنين مقامي را احياء نکنند زمانه‌ي ظهورِ نور بقيت اللّهي مهدي(عج) فراهم نمي‌گردد. توصيه‌ي اصلي ما اين است که خوانندگان محترم از خود بپرسند اگر مهدي(عج) همان بقيت الله است و در حال حاضر غائب است آيا به اين معني نيست که معني بقيت الله غائب است و تا عالَم بقيت اللّهي در جان ما ظهور نکند مهدي(عج) ظهور نمي‌کند؟

4- در کتاب روشن شده که هرکسي بهره‌اي از نور بقيت اللّهي دارد که اگر آن را ناديده بگيرد نمي‌تواند منتظر حضرت مهدي(عج) باشد و از برکات انتظار بهره‌مند شود، و برعکس، اگر عالم بقيت اللّهيِ هرکس ظهور کرد شدت انتظار مهدي(عج) به اوج خود مي‌رسد و عملاً ظهور محقق مي‌گردد.

5- از عالم بقيت اللّهي و آزادشدن از زمان که رمزالرموز ورود به عالم بقيت اللّهي است سخن به ميان آمده و روشن شده چگونه بايد از زمان آزاد شد و به بقاي الهي باقي گشت.

6- با تبيين عالم بقيت اللّهي و آزادشدن از «زمان» که ناشي از «حرکت» است، جايگاه وجودي فرهنگ مدرنيته در عالم روشن مي‌شود و اين‌که چرا فرهنگ مدرنيته همان ظلمات آخرالزمان است و چگونه با حرکت‌هاي افراطي که در اين فرهنگ ايجاد شده انسان‌ها از باقي‌ماندن در زير سايه‌ي بقاي الهي محروم شده‌اند.

7- بحث از آن است که چگونه عالم بقيت اللّهي به سراغ ما خواهد آمد و اين‌که بايد به انقلابي جهاني فکر کرد که به جهاني غير از جهان موجود نظر دارد و تا روح بقيت اللّهي مدّ نظر ما نباشد هرگز نمي‌توانيم به جهاني ديگر فکر کنيم و لذا هرگز نمي‌توانيم به انقلاب جهانيِ حضرت بقيت الله اعظم(عج)که ماوراء استضعاف و استکبارِ انسان‌ها، به قرب الهي رجوع دارد و شيطان را در آن فضا مي‌ميراند، بينديشيم.

8- از راز ظهور و خفاي نور بقيت الله(عج) سخن به ميان آمده تا لحظه‌لحظه‌ي تاريخ بشريت و به‌خصوص دوران‌هاي مختلف انقلاب اسلامي را بر اساس نقش حضرت مهدي(عج) تحليل کند و روشن شود چرا در بعضي زمان‌ها حضرت مهدي(عج) ظهور بيشتري داشته و در بعضي زمان‌ها در خفا رفته است.

اميد است انديشمندانی که در موضوع مهدويت تدبر می کنند با تأکيد بيشتر بر عالم بقيت اللّهي، زمينه‌ي هرچه بيشترِ ظهور بقيت الله اعظم(عج) را فراهم نمايند.ان شاء الله.

گروه فرهنگي الميزان

جهت دریافت کتاب با می توانید با شماره 09136032342 مسئول نشر اثار تماس حاصل فرمایید.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.