موضوع: "مهدویت"

هنوز تنهاست...هنوز تشنه...

هنوز صدای حسین (علیه‌السلام) می‌آید…

هنوز تنهاست…هنوز تشنه…

تشنه‌ی معرفت ما،..

تشنه‌ی یاری کردن امام زمانمان..

و ما همچنان…

مشغول به خود…

هنوز گرفتار به خود…

امشب از لب پنجره نزدیکتر از هفته ی پیش

شنــــــــــیدم صدایی که میخواند

آیا کسی هست بین این امت برای یاری من

راه ظهورت را بستم....

ما که از عشق حسین (ع) دم میزنیم

کوچه ها را رنگ ماتم میزنیم

پس چرا هر لحظه با رفتار خود

بر دل صاحب زمان (عج) غم میزنیم

جمعه‌های انتظار

اینجا گل ها رنگارنگ هستند اما

نشاطی به قلب سیاه ما نمی دهند اگر تو نباشی. . .

اینجا باران می بارد و بند می آید و تمام میشود،اما

باران اشک ما می بارد و بند نمی آید. . .

اینجا مولای من هرکسی در پی چیزیست و انتظار کسی را میکشد

در کنار جاده ی نگاهش و پس ا زمدتی او را می یابد،اما

انگار وقت آن نرسیده تا تورا در جاده ی نگاهمان بیابیم. . .

یاری مان کن منتظر واقعیت باشیم. . .

منتظری که انتظارش هیچگاه کهنه شود و

انتظارش هرروز باطراوت تر از برگ گل شود. . .

منتظری که چشمش را روی هر گناهی ببند

برای باز شدن چشمش به دیدن مولایش

اللهم عجل لوليک الفرج‏

تعجیل در فرج اقا گناه نکنیم...

گناه عامل دوری از حضرت

علت محروميت و مهجوريت مردم از وجودعنصری ومعنوی امامان معصوم (عليهم السلام)   بی لياقتی واعمال ناشايست آنها است ؛ اعمالی که قهرو خشم الهی را برمی انگيزد وتوفيق بهره گيری از برترين نعمت های الهی را سلب می کند. امام باقر (عليه السلام ) در اين باره می فرمايد :

اذَا غَضبَ اللهُ تَبارک وتَعالی عَلی خَلقِه نَهاناً عَن جَوارِهِم

هرگاه خداوند تبارک وتعالی برخلقش غضب نمايد ، مارا از مجاورت ايشان دور می دارد.

بی شک اعمال زشت ما ، ما را از خداو اوليای او دور می سازد. اما م زمان (روحی فداه) در يکی از توقيعات شريفشان به جناب شيخ مفيد اعلی الله مقامه در اين باره چنين نگاشته اند:

ما را از ايشان چيزی محبوس نکرده است مگر گناهان و خطاهايی که از ايشان به ما می رسد وما آن را ناخوش می داريم و از ايشان نمی پسنديم .

حضرت آيت الله بهجت دامت افاضاته در بيانی فرموده اند: اگر بفرماييد : چرا به آن حضرت دسترسی نداريم ؟ جواب شما اين است چرا به انجام واجبات و ترک محرمات ملتزم نيستيد؟او به همين از ما را ضی است . زيرا اورَعُ النّاس مِن تُورعُ عَن المُحرمات  ؛ پرهيزگارترين مردم کسی است که از کارهای حرام بپرهيزد . ترک واجبات و ارتکاب محرمات ، حجاب و نقاب ديدار ما از آن حضرت است .

برگرفته  و به نقل از پایان نامه سطح دو  (عوامل قرب و بعد به ساحت قدس مهدوی )

عوامل ورود به عالم بقیه اللهی (معرفی کتاب)

باسمه تعالي


1- کتاب « عوامل ورود به عالم بقيت اللّهي » خواننده را متوجه موضوع بسيار حساسي در مباحث معرفتي مهدويت مي‌نمايد که لازم است عزيزان اگر مي‌خواهند به واقع نسبت به آخرالزمان و پايان تاريخ تحقيقي همه جانبه داشته باشند با دقت بسيار آن را دنبال کنند. زيرا به‌جاي بحث از «حوادث ظهور» به «قواعد ظهور» پرداخته است، تا معلوم شود حضرت در چه شرايطي قيام خواهند کرد و لذا زمينه‌اي فراهم مي‌کند که آن شرايط را بشناسيم و تا آن‌جا که مي‌توانيم آن شرايط را ايجاد نماييم.

2- مؤلف محترم در اين کتاب ابتدا معني حقيقت الانسان يا انسان کامل را گوشزد مي‌کند و سپس روشن مي‌نمايد به چه معني مقام واسطه‌ي فيض با شخصيت امامان اتحاد وجودي دارد و چگونه مي‌توان امامانh را به عنوان مظاهر مقام واسطه‌ي فيض در نظر داشت.

3- هنر اصلي اين کتاب تبيين مقام بقيت الله است که صاحب اصلي آن حضرت مهدي(عج)هستند و سعي دارد متذکر اين نکته باشد که تا اين مقام درست تبيين نشود و انسان‌ها در خود چنين مقامي را احياء نکنند زمانه‌ي ظهورِ نور بقيت اللّهي مهدي(عج) فراهم نمي‌گردد. توصيه‌ي اصلي ما اين است که خوانندگان محترم از خود بپرسند اگر مهدي(عج) همان بقيت الله است و در حال حاضر غائب است آيا به اين معني نيست که معني بقيت الله غائب است و تا عالَم بقيت اللّهي در جان ما ظهور نکند مهدي(عج) ظهور نمي‌کند؟

4- در کتاب روشن شده که هرکسي بهره‌اي از نور بقيت اللّهي دارد که اگر آن را ناديده بگيرد نمي‌تواند منتظر حضرت مهدي(عج) باشد و از برکات انتظار بهره‌مند شود، و برعکس، اگر عالم بقيت اللّهيِ هرکس ظهور کرد شدت انتظار مهدي(عج) به اوج خود مي‌رسد و عملاً ظهور محقق مي‌گردد.

5- از عالم بقيت اللّهي و آزادشدن از زمان که رمزالرموز ورود به عالم بقيت اللّهي است سخن به ميان آمده و روشن شده چگونه بايد از زمان آزاد شد و به بقاي الهي باقي گشت.

6- با تبيين عالم بقيت اللّهي و آزادشدن از «زمان» که ناشي از «حرکت» است، جايگاه وجودي فرهنگ مدرنيته در عالم روشن مي‌شود و اين‌که چرا فرهنگ مدرنيته همان ظلمات آخرالزمان است و چگونه با حرکت‌هاي افراطي که در اين فرهنگ ايجاد شده انسان‌ها از باقي‌ماندن در زير سايه‌ي بقاي الهي محروم شده‌اند.

7- بحث از آن است که چگونه عالم بقيت اللّهي به سراغ ما خواهد آمد و اين‌که بايد به انقلابي جهاني فکر کرد که به جهاني غير از جهان موجود نظر دارد و تا روح بقيت اللّهي مدّ نظر ما نباشد هرگز نمي‌توانيم به جهاني ديگر فکر کنيم و لذا هرگز نمي‌توانيم به انقلاب جهانيِ حضرت بقيت الله اعظم(عج)که ماوراء استضعاف و استکبارِ انسان‌ها، به قرب الهي رجوع دارد و شيطان را در آن فضا مي‌ميراند، بينديشيم.

8- از راز ظهور و خفاي نور بقيت الله(عج) سخن به ميان آمده تا لحظه‌لحظه‌ي تاريخ بشريت و به‌خصوص دوران‌هاي مختلف انقلاب اسلامي را بر اساس نقش حضرت مهدي(عج) تحليل کند و روشن شود چرا در بعضي زمان‌ها حضرت مهدي(عج) ظهور بيشتري داشته و در بعضي زمان‌ها در خفا رفته است.

اميد است انديشمندانی که در موضوع مهدويت تدبر می کنند با تأکيد بيشتر بر عالم بقيت اللّهي، زمينه‌ي هرچه بيشترِ ظهور بقيت الله اعظم(عج) را فراهم نمايند.ان شاء الله.

گروه فرهنگي الميزان

جهت دریافت کتاب با می توانید با شماره 09136032342 مسئول نشر اثار تماس حاصل فرمایید.

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31